Inure

Alla inlägg under april 2011

Av Miss - 29 april 2011 21:23



En indian satt och pratade med sitt barnbarn.
Han sa: ”-I alla människor bor det två vargar som slåss.
Den ene är ond. Det är ilska, fruktan, missunnsamhet, avundsjuka, sorg, arrogans, självömkan, lögn, överlägsenhet och egoism.
Den andra är god. Det är glädje, fred, kärlek, hopp, lugn, ödmjukhet, välvilja, empati, sanning och tillit”.
”Vilken varg vinner?”, sa barnet.
”-Den du matar”, sa den gamle mannen.




Av Miss - 19 april 2011 22:45


Satt precis och kände saknaden börja klösa inom mig precis som vanligt, jag stannade upp och tänkte efter. Jag kommer inte ens ihåg vad det är jag saknar. Det fanns inga bilder kvar, inga minnen, ingen doft. Allt har raderats med tiden. Det enda som finns kvar är ett stort hål av inget. Något som inte ens finns längre har alltså rivit upp mitt inre, slagit mig sönder och samman, gjort mig blind för något nytt och hållit fast mig i något jag borde ha lämnat för länge sedan.


Kanske gjorde jag saknaden till något tryggt, där inget kunde rubba väggarna som höll upp min existens. Det var för säkert för att våga göra något nytt eller ens tänka efter på vad det egentligen var som gjorde mig så illa. Det spelade nog ingen roll hur ont det gjorde så länge jag visste att det aldrig skulle bli värre än så här.


Varför öppnade jag just ögonen idag? Vad är det som får mig att tänka efter just denna dag? Hat? Längtan efter ett liv utan evig saknad? Eller kärlek till något viktigare?



Tack för att du får mig att leva igen, mitt hjärtetroll.

Av Miss - 18 april 2011 12:16

 



 

Av Miss - 7 april 2011 09:58









my happiness is my sweet little revenge.





Skapa flashcards