Inure

Alla inlägg under augusti 2011

Av Miss - 31 augusti 2011 09:53

Det enda som hjälper nu...




Av Miss - 31 augusti 2011 09:26



Om jag har sagt någon gång att jag har varit förvirrad, så var det inget i jämförelse med vad jag är nu. Från olika håll dras jag till helt olika människor. Människor som jag inte ens vill vara hos. Men när ensamheten slår till kan man nog aldrig vara riktigt säker på vart man hamnar. 


Jag tror att jag har sveriges sämsta immunförsvar. Jag har nu fått halsfluss. Ibland vore det bara lättare om min kropp kund sätta sig i en lång jävla koma. I cirka 16 år kanske. Tänk dig, att ligga helt ensam, i din kropp. Utan att kunna bli sårad eller mer förstörd. Gömma dig djupt inom dig. I lugn och ro. Inga jävla idioter som kan förstöra ditt liv mer än vad det redan är. Det finns inga människor som du kan störa dig på. Och just där, långt inom dig själv, finns det ingen som kan få dig att känna dig obetydlig. 

 

Av Miss - 29 augusti 2011 10:27





Ta död på mig. Vill hem. Orken ligger nog kvar i sängen i det förflutna. Så den som har en tidsmaskin kan ju vara snäll att hämta den... 

Av Miss - 28 augusti 2011 20:35



"Smärta kommer i alla former. Ett litet stick, något som känns ömt, slumpmässig smärta. De vanliga smärtor som vi lever med, varje dag.  Sen finns också den smärta som vi inte kan ignorera. Smärtan som är så stark att den blockerar allt annat. Den får resten av världen att blekna bort. Tills det enda vi kan tänka på är hur sårade vi är. Hur vi hanterar vår smärta är vårt val. Smärta. Vi bedövar oss, rider ut stormen, omfamnar den, ignorerar den... Andra hanterar smärtan bäst genom att kämpa sig igenom det. 


Smärta. Man måste igenom det. Hoppas att den försvinner av sig själv. Hoppas att såret som orsakade den, läks. Det finns inga lösningar. Inga enkla svar. Man andas bara djupt och väntar på att det ska avta. Oftast kan smärtan hanteras. Men ibland gör sig smärtan påmind när man minst anar det. Den slår till under bältet och släpper inte. Smärta. Man måste bara gå igenom det. För sanningen är att man inte kan springa ifrån den. Och i livet finns det alltid mer smärta."

Av Miss - 27 augusti 2011 14:17


Haft en underbar tjejkväll igår, med massa tacos och film! Det vart både skratt, tårar och fisar vid maten! Gud vad jag älskar mina tjejer. Finns inget som kan få en på så bra humör som dem. 


 

Inatt ska jag sova helt själv i det stora läskiga huset mitt i skogen. Inget jag ser framemot iaf... Men i morgon blir det en ny tatuering!! 


Så! Nu har jag gjort ett fint litet "dagboks-inlägg", vilket jag hatar. Men jag hade inget bättre för mig. För huset är tomt på människor och jag är rastlös!  

Av Miss - 25 augusti 2011 20:42



Ne snart ger jag fan upp. Orkar inte tänka längre. Alldeles för trött och less. När jag dör ska läkarna få skära  ut min hjärna och ge den till någon som verkligen förtjänar ett riktigt helvete! Istället för livstid i fängelse typ. 


Tro inte på vad jag skriver... jag behöver mat. Det är där det sitter. Häxan surtant är i farten tror jag. Och nu känner jag mig lite schizofren. Och bla bla bla.

Av Miss - 24 augusti 2011 23:14



"Minns du när du var liten och trodde på sagor? När du fantiserade om hur ditt liv skulle bli. Den vita klänningen, prinsen som skulle bära bort dig till ett slott på en kulle. Man låg i sängen om kvällen och blundade, och man var övertygad om att det var sant. Jultomten, tandfen, prinsen, de var så nära, man kunde känna smaken. Men till slut, växer man upp. En dag öppnar man sina ögon, och sagan försvinner. De flesta vänder sig till saker och personer de litar på. Men saken är den, det är svårt att släppa sagan helt och hållet. Nästan alla har den där gnuttan tro och hopp kvar. De tror att en dag öppnar de ögonen och allt det där har blivit sant.

Det här med tro är underligt. Det dyker upp när man inte förväntar sig det. En dag, så inser man att sagan, den kan vara en annan än den man drömde om. Slottet kanske inte är ett slott. Och det är inte så viktigt att man lever lycklig i alla sina dagar. Om bara lyckan finns i nuet. För ibland, när man minst anar det, så kommer överraskningen. Och någon gång ibland, kan folk ta andan ur en."

ord

Av Miss - 23 augusti 2011 23:17


"Kommer du ihåg när du var liten, och ditt största problem var om du skulle få en cykel på din födelsedag, eller om du fick äta kakor till frukost? 

Att vara vuxen är så överskattat. Bli inte lurad av snygga skor och fantastiskt sex, och av att inga föräldrar som bestämmer över en. Att vara vuxen innebär att ta ansvar. Ansvar suger verkligen. Vuxna måste gå till ställen, göra saker, tjäna pengar, betala hyra. Det får cyklar och kakor att verka väldigt trevliga, eller hur?


Tyvärr... när man har klarat av tandställningsåldern och första bh:n, så blir man fast med ansvaret. Det går inte att undvika. Antingen tvingas man inse det, eller så får man stå ut med följderna. Men vuxenlivet har ändå vissa fördelar. Jag menar: skor, sex, inga föräldrar som kan bestämma över en. Det är egentligen förbannat bra."

Skapa flashcards