Inure

Alla inlägg under februari 2011

Av Miss - 28 februari 2011 22:59

Något hårt skaver mot nyckelbenen. Kanske är det märken från dina läppar som en gång berörde så ömt, kanske är det hatet du planterade i min kropp eller så är det bara minnen som åldras. 


Den kärlek som vi skapade och hanterade med omsorg har bytts ut av svidande saknad och gapande sår. Då var det levande hud och längtan efter beröring som höll den vid liv. Nu försvinner bara det lyckliga leendena i ett enda stort hav av inget. 


Tankebanorna söker efter nya trygga nyckelben att luta sig mot medan den dunkande knölen skriker efter något som aldrig kommer tillbaka. Kanske växte egot för mycket och känslorna skapade sina egna vägar, men de var fortfarande samma nyckelben. 


Av Miss - 28 februari 2011 09:53



När det gör så ont att man inte kan andas,

det är då man överlever.


Tror jag.




  

Av Miss - 20 februari 2011 22:50

Jag försöker

60 sekunder i minuten,

60 minuter i timmen,

24 timmar om dygnet,

7 dagar i veckan.

Gör mitt bästa i allt. Trycker min energi och ork till sista droppen. Hittar ömma punkter på min kropp som jag inte visste fanns. Söker efter något som kan läka sår och ta död på min tid med vänlighet. Försöker sätta en fot i framtiden, men finner den aldrig och helt plötsligt har jag paserat den. Göra andras problem till något som de kallar "det förflutna". Försöker le, andas och överleva. 


"Du försöker ju inte!"

"Du ger upp för lätt!"


Idiot, jag försöker men lyckas kanske inte alltid. 

Av Miss - 18 februari 2011 11:45

Tralala, jag ger snart upp. 


Om det ska fortsätta så här tänker jag lägga mig i sängen i några månader och låta mitt liv lösa sina egna problem, för jag vill inte längre delta i det här. 


Bloggen är skit. Ska kanske starta en ny och blogga mer? Nu när man börjar få lite ideér till foto igen. Vill ha massa modeller nu! Så ställ upp! 


Fortfarande sjuk, nu ska jag på engelska. Bloggfan.


ät bajs. 

Av Miss - 3 februari 2011 19:44


Djupa texter, borsta tänderna, färgen grönt, ost, uppmärksamhet, ärlighet, te, duntäcken, röda rosor, månen, omtanke, åka bil, lugn musik, mystik, skriva, boxning, promenader, sagor, laga mat, stjärnor, gamla böcker, mjukisbyxor, komplimanger, tatueringar, hav, fantasi, doften efter regnet, omfamning, beröm, cola, bilspel, gröna äpplen, kameran, färgen lila, kärlek, piercingar, flis, korsord, smycken, stora tröjor, bröllop, pengar, hundar, mormors hus, komedier, gitarrer, matte, tiden, lycka, små bebis fötter, gåtor, polisserier, regn, trummor, trygghet, viol, tetris, kattögon, värme, tecknat, fjärilar, svartvit, lukten av bensin, levande ljus, ormar, vishet, höga höjder...



små kakor, disk-trasor, historia, ytlighet, att drömma, fisk, ilska, sega datorer, snö, färgen orange, spindlar, lögner, jazz, köttbullar, trubbiga pennor, idioter, ensamhet, clowner, hemma gjord saft, diktatur, tulpaner, stress, molnigt, slöa knivar, till gjorda människor, randigt, gula äpplen, pepsi, fotboll, Ullånger, julgardiner, guld, gamla filmer, tant parfym, trånga utrymmen, djur/barn- misshandel, väckarklockan, problem, oljud, fingervantar, cyklar, dåliga vinnare, falskhet, negativ, lukten av hårfärg, tajta tröjor, tappa bort något, svidande sår, åka buss, reklam i tv, sårbarhet, dinsko, granar, kritor, kaxiga små barn, lukten hos tandläkaren, otrohet, bortglömd, rutigt papper, pepparkakor...



Av Miss - 1 februari 2011 22:23

Efter en mycket stressig och grymt dålig dag går jag och lägger mig... Det skulle varit en underbar lättnad om man fick höra att man duger som man är, lite oftare. Så fruktansvärt less på detta nu. Och ja, jag tänker vara anonym med vad jag skriver om. Precis så som alla fjortisar gör på fb, "åh vad jag hatar dig", "du har ju något fel", "du är såå störd" och så vidare...


  


En mycket trött och stolt ägare av sin nya tattoo <3

och ursäkta plutläpparna.. men så kan det faktiskt gå när man har tråkigt.

Skapa flashcards