Inure

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Miss - 6 november 2011 19:03

Vem försöker jag lura? Vi är ju bara skadliga för varandra. Häver ur oss de mest dödliga ord. Sväljer orden som skulle läka allt. Nu är våra egon mer värda än vår relation. Jag vet inte hur detta kommer sluta. Allt är en tävling, ett spel. Vem som får den andra att lida mest vinner. Och om sanningen ska fram, du vinner. I ett spel där det inte finns några regler kan du till och med fuska dig till en vinst. Jag hoppas med hela mitt hjärta att du är riktigt nöjd nu. När till och med "den enda som fick dig riktigt lycklig" mår dåligt av att bara höra ditt namn. 


Men vindarna vänder för oss alla. Det har den gjort för oss en gång. Kanske är vi bara i dessa gropar som vårt förhållande en gång var uppbyggd på, men det hoppas jag inte på. Jag tror jag hoppas på att vår saga är slut nu. Att vi kan avsluta vårt kapitel tillsammans och börja på varsitt nytt. 


Kommer aldrig sluta älska dig. Och det vet du. Jag försökte bara laga allt jag förstört. Hoppas att du inser det när du öppnat dina ögon. Jag vet att du mår dåligt, lita på mig, jag vet. Men saken blir inte bättre för att du blundar för det som gör ont. Det kommer bara göra ondare senare. Så låt mig finnas där för dig. Men släng inte mer skit på mig. Och det är lugnt, för jag är också lite skadad och jag vet att du nästan alltid vill väl, men allt blir bara så fel. Låt inte rädslan vinna över dig.

Ovido - Quiz & Flashcards